עסק אשר מקים אתר אינטרנט למכירת מוצרים נמצא בנקודת פתיחה מצוינת. לחנות הווירטואליות רשימה ארוכה של יתרונות, כולל על פני חנויות פיזיות, לרבות אפשרות להגיע להרבה מאוד לקוחות פוטנציאליים, שיפור חוויית הלקוחות ועלויות תפעול נמוכות יותר. הבעיה היא שאף חנות לא נפתחה מאפס. כדי שכל זה והחנות תגרוף רווחים נאים, נדרשות לא מעט פעולות ברמת התכנון, ההקמה והתחזוקה של החנות. סליקת אשראי למכירות באינטרנט היא אחד הכלים החשובים ביותר שיש.
החשיבות של סליקת אשראי
האשראי מאפשר לבצע את הרכישות מבלי לצאת מפתח הבית, ולבעל החנות לקבל את התשלום בצורה "פאסיבית" באופן יחסי ובכל רגע נתון. חנויות מקוונות הרי נוטות להיות פתוחות 24/7, אפילו בשעות הערב, בשבתות ובחגים, וזאת להבדיל מחנויות פיזיות ששעות הפתיחה שלהן מוגבלות.
חשיבותה של בטיחות
ברמה הטכנית, בעל החנות המזמין את מערכת הסליקה לא אמור להתעסק יותר מדי עם האבטחה של פרטי הלקוח והנתונים האחרים. זהו חלק חשוב מאוד, יש שיגידו החשוב מכולם, בשירותים המרכיבים את מערך הסליקה. הכרחי עם זאת לבדוק שהחברה המציעה את מערך הסליקה היא אכן מוכרת, מורשית לביצוע הפעולה הרגישה של הסליקה ועומדת בתקנים הנדרשים בתחום בישראל.
עלות מערכת הסליקה
ברור שככל שהמערכת תהיה מתקדמת יותר ותציע יותר אפשרויות סליקה, כך המחיר שלה צפוי לעלות. עם זאת יש כמה "אותיות קטנות" במערכת הסליקה שחלק מהאנשים המזמינים אותה לא מודעים להן, לפחות עד שמגיע מועד התשלום. בבחינת ההסכם מול חברת הסליקה חשוב בין היתר לשים לב לסוגיות האלה:
- מחיר – בדקו שהמחיר המוצע הוא אכן קבוע וידוע מראש, הן ברמה החודשית והן פר סליקה. פעמים רבות חברות מציעות מחיר מוזל לתקופה מוגדרת, למשל
- עלויות נלוות – הסכמים עם חברות הסליקה עשויים לכלול סעיפים שהלקוח עלול להיפגע מהם אם הוא לא מודע להם, דוגמת קנסות במקרה של עזיבה
- הגבלות – חלק ממערכות הסליקה מציעות הגבלות שונות, בעיקר הגבלה של מספר העסקאות בחודש או לחלופין הסכום המקסימלי של עסקה בודדת